These lips are not yours

Har äntligen tagit mig i kragen och fotat mina läppstift som några av er önskade.
Tänkte även göra en liten guide till hur jag gör eftersom det verkade vara efterfrågat..

Resultatet blir alltså detta:

 

Jag använder mig av MAC´s läppstift eftersom jag tycker dom är bäst - håller hela dagen, färgar inte av sig på glas och blir inte sådär torra och fnösiga på läpparna som billiga läppstift lätt kan bli.
Dom finns att köpa på Åhléns city, NK och välsorterade Kicks bland annat och kostar 180 kr.

Det ljusa till vänster heter Saint Germain och det lite mörkare till höger heter Pink Nouvau.


Okej, here we go - Steg för steg till bubbelgumsrosa läppar:

1. När du tar på dig foundation, lägg även ett tunt lager på läpparna, då får läppstiften snyggare och hållbarare färg och du har en clean yta att jobba på.

2. Jag använder mig även av en concealer penna (typ som en kajalpenna fast med concealer) med tunn spets och lägger lite i amorbågen och på "höjderna" av din överläpp, på detta sätt ser läpparna fylligare ut än dom i själva verket är.

3. Lägg det ljusa läppstiftet över hela läppen, gärna med hjälp av en läppenna.

4. Jag brukar sedan ta den mörkare nyansen och lägga utanpå, men inte över hela läppen utan jag lägger ett tunt, tunt lager på kanterna och lämnar mittenpartierna ljusrosa.

Klart!

Hoppas ni som undrat har fått svar nu, är bara glad att vara till hjälp ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg fina bilder:)

2009-09-04 @ 18:49:47
URL: http://deity.blogg.se/
Postat av: Caisa

Själv funderar jag på att införskaffa ett fint rött läppstift :)

2009-09-04 @ 21:38:35
URL: http://caisaj.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra tips.

2009-09-05 @ 09:02:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0