inte riktigt som planerat

I någon vecka nu har det varit bestämt att jag och min kompis Linda skulle upp till våra klasskompisar i Kalix för att fira in det nya året. Vi skulle då åka buss dit som går om en minut. Då kan ni ju förstå att det inte riktigt blev så.

När jag vaknade imorse var det världens oväder utanför fönstret. träden vajade och det var värsta stormen. När jag gick in och kollade på SMHI:s hemsida hade dom utfärdat en klass 3 varning och skrev såhär:
Klass 3: Mycket extremt väder väntas som kan innebära stor fara för allmänheten och mycket stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV.

Och länet har bett alla att stanna inomhus och inte bege sig ut på vägarna då det kan vara mycket farligt.

Sååå ... harig som jag är ställde jag in mina planer. Bussarna som hade gått innan hade nämligen blivit fast i Luleå och inte fått fortsätta så då var det bara för mig att hitta några andra planer. Så nu har jag bestämt med Erika att jag ska dit och vara med henne och Carro så får vi se vad som händer då.

Vad ska ni göra ikväll?

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej jag undrar bara vad du använder för inställningar på din kamera när du fotar fyrverkerier, bländare osv?



Gott nytt år!

2009-01-01 @ 18:04:59
URL: http://malinfredriksson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0