Svaren på era frågor - del 1

Vi får se om jag svarar på alla frågor just nu, blev ganska många..

Du sa att du ska färga håret vad heter färgen och märket du ska färga med ?
Jag köpte en hårfärg hos frisören som heter Wella någonting, en röd förpackning. Färgen hette Mörkblond.

Vad fotar du med för kamera?

Ibland fotar jag med en systemkamera som jag får låna och det är en Canon, men annars är det min digitalkamera Canon ixus 75.

Hur mycket spenderar du i månaden?

Det är väldigt olika beroende på hur mycket jag tjänar men oftast blir det 2000-3000 kr.

Tandställning?
Är det en fråga? Jag har inte det i alla fall.


Har du idrottat någonting förut? Gör du det nu?

Jag har idrottat ganska mycket förut. Spelade fotboll från då jag var 6 år till 11 år om jag inte minns fel. Dansat balett och jazz sedan jag var 4 år till första året på gymnasiet. Varav jag gick dansklass på högstadiet. Konståkning i några år på mellan-högstadiet. Cheerleading från 16 till 18 år. Nu idrottar jag inte mer än att jag springer till bussen :P

1.Hur är det att jobba på monki?
2.Hur fick du jobbet?
3.Vad tjänar du när du jobbar där?
4.kan du inte visa bilder på butiken

1. Det är verkligen superroligt. Världens trevligaste tjejer jobbar jag med och jag lär mig oerhlört mycket. Älskar att hjälpa kunder också och det får man verkligen göra där :)
 2. Jag såg att MONKI skulle öppna i en liten notis i kuriren så då mailade jag in CV+personligt brev och fick komma på en anställningsintervju.
3. Det är en rätt vanlig lön inom handeln. tänker dock inte skriva några siffror här.
4. Du kan väl komma och kolla själv ;)

Hur fixar du ditt hår? Några speciella knep? Produkter? Tacksam för svar
Jag använder nivea repair shampoo, balsam och inpackning, värmeskydd från Lorea´l Proffessionals, Smoothning creme från Schwartzkopf. Fönar det så lite som möjligt, plattar det högst en gång i veckan, Ja. that´s it!


Varför bor du i en egen lägenhet?

För att jag går gymnasiet här i luleå. Jag pendlade två år men flyttade hit då det tog rätt mycket på krafterna.
Fast jag bor ju inte själv, utan med mina två klasskompisar Sanna och Greta :)


1. Favorit färg?
2. Favorit bloggar?
3. Favorit mat?
4. Vad har du för färg i ditt rum?

1. Jag tror inte jag har någon riktig favoritfärg, skulle vara rosa och blått då kanske :P
2. Läser dom stora, ni vet: Kling, Fahrman, von Sydow, Tungården och Forni.
3. Min favoriträtt måste vara couscous med stekta grönsaker i och ugnslax med pesto och lime sås. Det får jag hemma i Piteå ibland och är det bästa <3
4. I båda mina rum (luleå och piteå) har jag faktiskt beige. här i luleå har jag nå blommönster medan i piteå har jag ljusbeige målat men två beiga fondväggar.

har du aldrig funderat på att skaffa tandställning?

What´s up med alla tandfrågor? hehe, jo, det har jag och jag tycker själv det är märkligt att under alla mina år som tandläkarna har varit och rotat i min mun har dom aldrig velat ge mig det, så för några månader sedan gick jag dit och frågade om jag kunde få det men jag hade så litet behov så jag skulle hamna längst ner på prioriteringslistan och få det när jag var kanske 25 år. Ni får se mig som jag är :)

Hur många läsare har du?
Några hundra unika om dagen, men väääldigt många fler sidvisningar, och det är ju roligt. Att folk går in och kollar om jag updaterat :)

Vilken är din absoluta favoritfärg på kläder? 
Jag själv tycker att jag passar bäst i ljusblått men mina favoritplagg i garderoben är rosa eller svarta.

För superlängesedan såg jag en bild på din rosa pumps från asos.com, hur mycket betalade du för dem? (kan du lägga upp fler outfit-bilder på dem? de är så SNYGGA!)
Åh! Dom ja. Ja, dom kostade nog 400 kr om jag inte minns fel, var ju rätt längesedan. Jag använder dom inte så ofta eftersom det är mer sommarskor.

Vad gjorde du innan du började mode design-programmet i luleå?
Kul fråga! Då bodde jag hemma i piteå med min mamma och min katt, gick dansklass på christinaskolan (dansade bl.a. balett varje dag) tränade konståkning 4 dagar i veckan, umgicks stora delar med mina barndomskompisar Evelina, Sofie och Linda. Var inte den person som jag är idag, hade inga som helst planer att flytta till luleå.

Hur ofta går du på fest?
Några gånger om månaden kanske. Lite beroende på vad som händer i Piteå/Luleå.

Vem är din absoluta favoritdesigner? Varför?
Den designer som inspirerar mig mest är Alexander Wang, måste jag nog säga. Underbara plagg i slapp stil som känns lite nonchalanta men sticker ut. Dock tycker jag Balmain´s höstkollektion 08 var den bästa kollektionen av designers på måånga år.

Vad skulle du aldrig ta på dig (som kan klassas som mode för andra)? Varför inte?
Hmm.. jag har fått sota för att jag svarat på denna fråga förut. Jag sa vid ett tillfälle för lääängesedan att jag ALDRIG skulle ta på mig jeans med hög midja. Så jag har lärt mig av mina misstag men något jag inte är helt förtjust i är typ indianklänningar med pärlor och värsta inka-mönstren och det där, ni vet.

Vad tycker du om herrmodet? Vad tycker du att en man klär i för mode?
Hmm... och då syftar du på vilket herrmode? Finns så många stilar, själv tycker jag märkeströjor är snyggt på killar. Chinos och snygga jeans är en favorit.

Favoritprogram? 
Oj! Jag är en riktig tv-nörd. Tittar på typ ... allt! Men mina absolut måsten är Grey´s Anatomy (DET BÄSTA!), Desperate Houswifes, SATC, Vänner, Scrubs. Sen ÄLSKADE jag O.C och missade inte ett enda avsnitt.



Nej, hörni! Nu orkar jag inte mer, har typ en tredjedel kvar som jag svarar på imorgon. 
Nu - sängen.
 

puss

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Intressant att bloggrubriken löd "Svaren på alla frågor" när du avslutade med "har typ en tredjedel kvar som jag svarar på imorgon". MEN jag kan gärna ställa någon till fråga som kan tillhöra den resterande tredjedelen(?) (:



Hur kombinerar du ditt jobb på MONKI med skolan? Får du liksom ta ledigt från skolan eftersom du arbetar med mode som likaså står som fokus i ditt program?



Hur ser din perfekta (dröm)dag ut? Vars spenderas den? Med vem? Aktiviteter?



Många bloggare debatterar/har debatterat friskt angående hälsa vs. utseende. (Vissa talar för att äta sunt och träna medan andra lyfter fram bantningsmetoder). Kan inte du skriva ett separat inlägg angående hur du ställer dig i denna fråga? (:



(ps. längtar tills du lägger upp bilder de snygga pumpsen)



Kram!

2009-03-28 @ 23:52:23
Postat av: madde

Jag älskar alla de olika stilarna du har på din header!

2009-03-29 @ 11:16:49
URL: http://mellstroom.blogg.se/
Postat av: Ylva

Du skriver att du skulle hamna längst ner på listan hos tandläkaren, fine det stämmer. Men att du skulle vänta tills du är 25 tror jag inte på 5 öre, eftersom man måste betala sin egen tandläkarvård då så du skulle aldrig få räls. Om tandläkaren har sagt så till dig så har han nog lurat dig. Att skaffa räls privat kostar 20000-30000:- och vill man det tillräckligt så är det där man lägger pengarna på. Pröva gör som jag gjorde, jag låtsades må psykiskt dåligt(trots att mina tänder var rätt så raka). Så de gav mig räls! Lite dumt gjort kanske, men de funkade i alla fall. För om man mår dåligt över sina tänder bör man fixa dem, lovar dig att de är värt pengarna.

2009-04-01 @ 19:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0