Galen kväll!

Ja, detta blev i alla fall en  nyårsnatt att minnas.

Började med middag med lite folk hemma hos mig, sen hämtade jag upp sofie och stack till munksund där en taxi till guldkusten väntade på oss och sex andra tjejer. Vi fick vägbeskrivning att åka till småskärsudden, taxin körde fel och det blev 50 kr extra. Sen lämnade hon oss på småskärsudden för vi tänkte att "nu är vi ju rätt och kan gå den sista biten, vadå, det är väl typ 30 m.?" Pfft. Sure.. Vi ringde till han som hade festen och frågade var det var egentligen. Det visade sig att det var inte alls på småskärsudden utan på något-på-V-udden. Jaha. toppen.
I leggings och kalla pumps traskade vi till ett hus för att fråga var sjutton vi var egentligen! Vi fick till svar "något-på-v-udden? Dit kan ni ju verkligen inte gå. Det är ju säkert 3 km dit! Kom in och vänta här så ringer vi på en taxi" Mina kompisar som var smarta och hade tagit med sig täckbyxor svarade "Nejnej, vi kan gå.. Vi går fort." Så ... i iskalla leggings och elvacentimeterspumps gick vi dom 2 kilometrarna till festen. Herregud vad jag frös!
Ja, festen var ju kanske inte den roligaste. Vi var ju i boshen! (stavning?)

Nu är jag i alla fall hemma och allt har återfunnit sitt lugn..
Klockan är tjugo i fyra och snart är det sängtime..
Godnatt och gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0